My Followers

Rainy Bubble

Akhir Tahun

Assalamualaikum wahai pembaca2 sekalian hehehe.Dah lama tak update ni? Ntah ape2 la aku nak mencoret dan dan menaip kisah2 silam atau baru aku? Takde la silam sangat? Ini mesti kes pergi candi semalam? Hari ni ntah kenapa aku tak boleh tidur? Mungkin aku teringatkan tablet aku yang hilang atau tragedi aku di candi semalam? Tragedi ape ye? Nak tahu? To be continued hahaha.Actually,aku nak ucapkan jutaan dan trillion-an terima kasih dengan kawan2 ku yang sudi mengorbankan masa untuk melayan kerenah aku ni? Terutama sekali kepada sahabatku,Arif Amzar.Dialah satu2 nya kawan paling rapat.Kalau korang nak carik aku,kena carik dia dulu ye hehehe.Begitulah rapatnya kami berdua.Seperti kawan2 ku yang lain? Bushran,Jailani,Azmeer,Afiq,Zul,Hazz dan ramai lagi.Terima kasih atas segala pengorbanan korang dan segala2 nya kerana sudi berkawan dengan aku yang nak cakap manusia pun tidak ni.Special for team 3 Al-Farabi and all my friends.....







Tragedi di Candi Lembah Bujang






Korang nak tahu cerita ape ni? Tolong kasitahu sikit? hehehe.Oh? Pasal di candi tu? Aku tak boleh pendam seorang diri aku kangg melarat pulak? Semasa perjalanan bas ke Lembah Bujang tadi,perasaan aku menjadi berdebar dan takut kerana ada peristiwa yang terjadi semasa aku darjah 1 disitu.Mesti korang tertanya-tanya kenapa aku kesitu semasa darjah 1? Bukan sebab lawatan ke ape? Sebab masa tu aku mula belajar ilmu persilatan.Pak Ngah aku yang membawa aku kesana.Tragedi yang masih segar di ingatan aku ni ialah tentang aku terjumpa sesuatu di candi dekat Bukit Batu Pahat.Dahulunya,aku ni memang buas orangnya? Maklumlah kecil lagi kan? Aku disuruh bertapa disitu selama 3 jam.Wow ! lamanya? Ape yang aku baca? Just berzikir kepada Allah dan serahkan segala2 nya kepadanya? Ditempat macam itu? Di surau,Masjid  takboleh ke? Arahannya disitu,maka kena ikut la? Semasa aku bertapa,aku berjumpa dengan jin.Besarnya tu ntah la? Lupa tak? tapi memang menakutkan aku dan terus aku dibawa lari oleh Pak Ngah.Semenjak itu,aku memang serik nak pergi ke tempat itu tiba2 Cikgu membawa ke tempat itu pulak? Nah? aku pun siap2 la dengan selawat dan berdoa.Ketika aku pergi ketempat tu,aku ternampak jin tu lagi? Dan aku pun terus lari.Masa tu aku sorang2 je.Takutlah aku kan? Diorang semua masuk Muzium aku sorang2 pergi naik ke candi? huhh,memang carik nahas la? Itulah tragedi aku di Lembah Bujang.Lepas ni,taknak pergi lagi.Serik2 huhh.That's all today :) .Sorry because text terlalu panjang la? Korang nak tahu sangatkan? Kepada kawan2 ku yang 3 Al-Farabi,sorry sebab tak ke jamuan tadi sebab aku rasa aku bukannya sesuai dengan korang? Mintak maaf ye jika timbul fitnah sana,fitnah sini? Timbul scandal macam2 la? Sorry ye? Lepas aku takde nanti,memang aman lah korang semua.Aminnn....


Gunalah kamera awak dengan sebaik2 nya,Ambillah gambar kebesaran Allah :D

No comments:

Post a Comment

Tak nak Komen Ke??