My Followers

Rainy Bubble

My Operation..

Assalamualaikum,hehehe mesti korang terkezut punya pasal aku kena operation? Hahahaha.Sorry tak inform dekat korang ye? Hari ni hari operation aku di KPJ  Healthcare di Kajang,Selangor.Doktor cakap esok tetapi taknak membuangkan masa,doktor cakap hari ni lerr.Aku bersyukur sebab ade orang sudi menderma bawah pinggang kepada aku.Thanks akak Norisha sebab dermakan ginjal dekat saya :)





Aku nak cerita time aku nak kena operation.Yang nak bedah tu doktor perempuan,namanya Alia.cantik orangnya dan merupakan kawan kepada arwah akak aku? Tak sangkakan? Aku rasa best pulak time nak operation ni hehehe.Macam-macam gelagat aku baut di KPJ tu hahaha.Salah satunya aku takut bila doktor tu bawa keluar semua peralatan pembedahan? Wow ! Siap dengan laser la,itulah ,inilah.Aku jadi takut pulak? Teringat kata-kata seorang wanita yang aku sanjungi "Kau kena kuat,tabah menempuhi semua ini lin :)".Aku jadi semangat yang ntah datang dari hulu mane ntah? Aku pun dengan semangat yang berkobar-kobar duduk diatas katil dan memakai baju pembedahan yang berwarna hijau campur susu tak? Lebih kurang macam tu la? Mesti korang tahu kan?





Duduk diatas katil tu,bila dimenung-menungkan aku berfikir,"Kalau Allah nak ambil nyawa aku pun,aku redha tapi aku kesian dekat kawan aku yang selalu rapat dengan aku? Rasa sayang pulak nak tinggalkan dia? Rasa serba salah pulak?".Lepas tu doktor masuk dalam bilik pembedahan tu dan tengok aku sedang termenung lantas doktor tu cakap "Jangan risau,akak buat yang terbaik untuk adik ye? Arwah akak Tina tu jangan dikenang lagi,dah pergi,tu biarkan pergi :)".Aku masih pegang kata-kata Doktor Alia :).Thanks Doktor Alia !.Lepas tu pun,Doktor Alia memulakan pembedahan aku dengan bacaan doa dan aku berasa ade satu titisan air jatuh dimuka aku? Ya Allah,bertapa sayangnya Doktor Alia kepada aku? Doktorkan kawan rapat dengan arwah akak? Mesti la dia kenal aku cuma aku je tak kenal dia.



Aku pun mula menangis secara diam-diam dan doktor pun mencucuk aku dengan picagari dengan lembut sekali.Selepas tu,aku mula sedar dan aku ade dengar yang Doktor Alia menangis sebab aku nyaris-nyaris nak mati? Betul ke? Itu tak penting sebab mana tahu kan waktu tu aku tak sedar? Well,yang penting aku selamat.Terima kasih Ya Allah !







Doktor Alia







Cantikkan Doktor Alia.Thanks sebab banyak tolong saya :)










   
Gunalah kamera awak dengan sebaik2 nya,Ambillah gambar kebesaran Allah :D

No comments:

Post a Comment

Tak nak Komen Ke??